Just another WordPress.com site

PAKATAN HARAM EKSPLOITASI KEMATIAN PEGAWAI KASTAM

Kelakau betul la statement yang dibuat oleh Wan Azizah yang seolah-olah diberikan semangat untuk bercakap dan menyerang BN bila berlakunya kes kematian pegawai kastam di pejabat SPRM. Sebelum ni tergagap-gagap bila orang tanya tentang jam Omega si aljuburi. Kematian ini seolah-oleh memberi sedikit nafas dan ruang untuk mereka rehat seketika dari serangan bertubi-tubi NGO agar ditubuhkan RCI bagi menyiasat video seks di anugerah tuhan tu. Nasihat aku pada wan azizah, jangan menyibuk. Engkau tumpukan kepada kes laki engkau tu. Jam Omega da tempah ke? Janganlah cuba untuk mengalih pandangan masyarakat terhadap kes sijuburi. Aku harap kabinet luluskan cadangan RCI untuk siasat kes video seks ni.

 

Aku percaya, pakatan haram akan gunakan isu kematian pegawai kastam ni sebagai isu baru untuk menghangatkan semula kes TBH yang mati bunuh diri di pejabat SPRM. Daripada apa yang aku dengar, RCI yang berlangsung ni dah mula menunjukkan kebenaran dan doktor yang dilantik oleh Kerajaan Selangor iaitu Dr. Porn juga dah kelam kabut dengan teori rekaan nya. Pokok kata, modal untuk DAP spin isu kematian Beng Hock da mula kendur dan sejuk. Tetiba je bila kematian kedua ni berlaku di pejabat SPRM, ia seolah-olah sinar atau tenaga baru bagi Pakatan Haram Jadah ni untuk panaskan semula kes TBH.

 

Semasa aku di pejabat SPRM Kuala Lumpur pada hari kejadian, aku nengok ada sekor babi yang muka dia macam ET datang terhegeh-hegeh ke tempat kejadian. Kitaorang semua buat dek aje kat babi ni. Da la muka macam ET, perangai dan cara jalan macam samseng. Aku tunggu je dia menyalak dan tendang pintu macam apa yang dia buat kat SPRM Selangor dulu, boleh juga aku tumpang tuih terajang babi ni. Engkau orang mungkin tak ingat babi yang aku maksudkan ni kan? Sapa lagi tak lain tak bukan si Ronnie Liu la. Si babi ni cuba merapati beberapa wartawan cina untuk bagi skop dia kot. Tapi yang kelakaunya, wartawan buat tak heran dengan dia. Lama kelamaan bila orang tak peduli dia berambus. Aku dipahamkan lepas berrambus dari SPRM dia terus pergi hospital jumpa ahli keluarga simati. Dia dan anak benggali Gobind Deo aku dengar beriya-iya pujuk keluarga simati untuk gunakan DAP sebagai platform untuk menegakkan keadilan. Memang dasar Pakatan Haram Jadah untuk ambil kesempatan atas apa yang berlaku untuk dijadikan modal politik mereka.

 

Aku amat simpati dengan keluarga pegawai kastam. Tetapi aku mengharapkan agar isteri, anak-anak dan seluruh ahli keluarga Allahyarham Ahmad untuk tidak terpengaruh dengan pujukan dan hasutan jahat cina dan benggali tersebut. Aku percaya, DAP akan cuba sedaya upaya isu ini untuk bantai BN, SPRM, Jabatan Kerajaan. Sebelum ni aku nengok Ronnie Liu dan Gobind ni selalu juga bantai jabatan kerajaan termasuk kastam. Kenapa tetiba diaorang nak jadi hero jabatan kastam lak.

One response

  1. cicitTunlama

    diorang perangai suka ambik kesempatan…tapi aku tak percaya DAP akan desak kerajaan buat suruhanjaya sebab mangsa tu MELAYU…bagi la peluang kat polis siasat dulu, jangan emosional..kalau semua nak suruhanjaya diraja, polis nak buat kerja apa.hehe.

    April 8, 2011 at 8:20 am

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s