Just another WordPress.com site

Dia Ingat di SUPERSTAR!!!

Oleh : parpukari.blogspot.com

Penulis macam nak kena sembelit bila peguam bekas penyiasat persendirian, P. Balasubramaniam menyifatkan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) ‘terlepas peluang keemasan’ bila pegawainya membatalkan rancangan untuk merekodkan keterangan anak guamnya di London.

Malah Americk Sindhu juga dengan angkuhnya berkata, jika SPRM hendak menemubual anak guamnya, mereka perlu terlebih dahulu mematuhi sepenuhnya syarat yang ditetapkan pihaknya.

Kepala hotak dia! Siapa Bala sampai SPRM terpaksa pula nak kejar dia sampai London? Siapa Bala sampai SPRM boleh dianggap terlepas ‘peluang keemasan’ bila membatalkan rancangan itu?

Nampaknya Bala dah perasan dia tu Rajnikanth, aktor superstar filem Tamil. Rasanya Rajinikanth pun tak berlagak sampai macam tu sekali.

Penulis nak tanya Bala dan peguamnya, kalau betul mereka merasakan berada di pihak yang benar, tak perlu takut atau gentar untuk disoal oleh SPRM.

Tapi dalam pengakuan bersumpah (SD), Bala bukan main lagi eksyen mengaku yang dia penyiasat persendirian. Penyiasat persendirian apa kejadah kalau baru dengar nama SPRM je dia dah lari ke sana-sini.

Pada yang belum tahu, Bala merupakan penyiasat yang diupah oleh penganalisis politik, Abdul Razak Baginda selepas Altantunya didakwa mengganggu dia untuk tuntutan bayaran komisen selepas pembelian kapal selam.

Abdul Razak didakwa bersuhabat dalam pembunuhan wanita itu tetapi dibebaskan oleh Mahkamah Tinggi Shah Alam pada 31 Okt, 2008, selepas hakim mendapati tiada kes prima facie terhadapnya.

Selepas kematian Altantunya, Bala membuat perakuan sumpah berhubung pembunuhan itu tetapi menarik balik perakuan itu sehari selepas itu menerusi perakuan sumpah keduannya.

Dalam pada itu, penulis setuju sangat bila SPRM tak jadi hantar pegawainya pergi London untuk menemubual Bala.

SPRM tak perlu gentar atau kecut dengan penyiasat ala pondan macam Bala ni.

Kalau jadi pergi hari itu, Bala mungkin akan tuduh SPRM pula yang gentar dengan dia sampai sanggup datang dari Kuala Lumpur untuk menemuinya di London.

Puak-puak ni belitnya lagi teruk daripada ular sawa lagi. Jadi memang sangat wajarlah kalau SPRM tak pergi sebaliknya hanya hantar soalan melalui kurier.

Biar Bala tahu yang dia hanya layak disoal melalui surat saja dan tak lebih dari itu.

Sementara itu, penulis mengalu-alukan sangatlah hasrat Bala untuk kembali ke India dan bertafakur di pergunungan Himalaya. Mintalah ampun banyak-banyak kat sana.

Dah cukuplah dia tipu orang sana sini, dah cukuplah dia fitnah orang sana-sini

Kalau rasa nak lebih afdhal, pergilah panjat Gunung Everest tu sekali, untung-untung balik Malaysia boleh dapat Datuk!

Aku personally malas nak layan si Paria yang takde telor bernama Bala ni, sudah terang lagi bersuloh paria ni kaki belit, tapi ada jugak manusia yang percaya kat dia ni! Pelik betul aku la dengan pe’el manusia ni.

SD yang dibuat oleh Paria ni lebih dipercayai dari Sumpah seorang Islam dalam masjid? Akai ada ka? Kita mesti berani kalau kita benar, ini nampak sangat mau bikin wayang!

Pigidah Parian! Kau cakap apa? Razak Baginda tak bersalah?

“Setahu lagi, Razak merupakan kambing hitam. Dia tiada sebarang kaitan dengan pembunuhan itu,” kata Balasubramaniam (gambar) di sini hari ini.
Balasubramaniam yang tinggal di India sejak mengeluarkan dua akaun bersumpah berhubung pembunuhan itu berkata tiada sebab bagi Abdul Razak mendapatkan khidmatnya pada 19 Okt 2006 sehingga 26 Okt 2006 jika mengetahui bahawa Altantuya akan dibunuh pada malam itu.
“Ya, dia membiayai dia (Altantuya) dan dia mempunyai hubungan dengan dia, tetapi setahu saya, dia tidak bersalah. Sebenarnya perakuan saya telah menyelamatkan dia,” kata beliau.
Balasubramaniam mengeluarkan dua akaun bersumpah awal Julai 2008.

Dah si Paria ni kata Razak Baginda jadi kambing hitma la pulak! Apa punya ULAR la macha ni! korang masih percaya ke kata-kata si Paria ni? Aku tak sangka ada gak orang yang terpelajar tapi boleh diperbodohkan oleh seorang PARIA yang low class!

Donia, donia…..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s